Aktuelle Einträge

Interview mit Neuzugang Samuel Gillenwater

17.4.2019

 

Where are you from? (city or area) Wo kommst du her?

 

I’ve lived in a couple different states, Alaska, Arizona, and Washington State. Spending most my years growing up in Ridgefield, Washington. A small farming town 30 minutes north of a major city, Portland, Oregon.

 

Ich habe schon in vielen Bundesstaaten der USA gelebt: Alaska, Arizona und zuletzt Washington State, wo ich in Ridgefield gewohnt habe. Das ist eine eher ländlich geprägte Gegend etwa 40km nördlich von Portland, Oregon.

 

When did you start to play baseball? Wann hast du angefangen, Baseball zu spielen?

 

I started playing at Tee-ball, so around 4 years old.

 

Ich habe mit ca. 4 Jahren angefangen, Tee-Ball zu spielen.

 

What teams did you play for in your career? (You can keep this one short and just name the most important teams) Bei welchen Teams hast du in deiner Karriere schon gespielt?

 

I’ve played for a lot of teams over the years. Centralia and Lower Columbia College, Concordia University, where I earned my bachelor’s degree. Played in a couple different summer collegiate leagues, and my most recent team, the Berwick City Cats over in Melbourne, Australia.

 

Ich habe schon für viele Teams gespielt. Im College habe ich für das Centralia College und das Lower Columbia College gespielt. Meinen Bachelor habe ich an der Concordia University gemacht. Auch dort habe ich Baseball gespielt. Genau wie in verschiedenen Teams der Summer Collegiate Leagues. Zuletzt war ich in Australien bei den Berwick City Cats in Melbourne.

 

What's your biggest strength in terms of baseball? Was sind deine größten Stärken im Baseball?

 

My biggest strength in terms of baseball would have to be my athleticism. It’s always allowed me to be versatile on the field. Allowing me to fill roles on teams where need be.

 

Meine Stärke ist meine Athletik. Dadurch hatte ich immer die Möglichkeit, die Position zu spielen, die das jeweilige Team gebraucht hat.

 

Did you play with or against actual major leaguers? Hast du mit oder gegen einen Spieler gespielt, der jetzt in der Nordamerikanischen Profiliga Major League (MLB) spielt?

 

Ian Hamilton made his debut pitching for the White Sox Laster year, and I’m pretty sure he’s on their 40 man for the 2019 season also. Never got to know him very personally but grow up playing against him few times and eventually played in a senior all-star game together. Stood-in on a couple of his bullpens over the winter in college also. Pretty cool getting to watch him play in the major leagues. 

 

Früher habe ich immer mal gegen Ian Hamilton gespielt. Der hat im letzten Jahr für die Chicago White Sox gespielt und ist in ihrem erweiterten Kader. Im Winter im College hat er gemeinsam mit mir in der Halle trainiert. Ist schon cool, wenn man sieht, wie er es in die Major Leagues geschafft hat.

 

Your cousin plays for the Berlin Sluggers and told you about Baseball in Germany. What do you expect of baseball in Germany? Dein Cousin spielt für die Berlin Slugger und hat dir über Baseball in Deutschland erzählt. Was erwartest du vom deutschen Baseball?

 

Yes, my cousin Shane plays for the Berlin Sluggers, and has discussed a ton of awesome aspects. As well as some other players I know who have played abroad also. Germany has a pretty good reputation with the international community so I’m excited to see it firsthand.

 

Ja, mein Cousin Shane Roley lebt in Berlin und spielt dort für die Sluggers. Er hat viele gute Aspekte über den deutschen Baseball erzählt, genau wie einige Spieler, die ich in Australien getroffen habe. Deutschland hat in der internationalen Baseball-Community einen ziemlich guten Ruf. Ich bin gespannt, es aus erster Hand zu erfahren.

 

Have you ever been to Europe/Germany? What destinations do you want to see in Europe/Germany?

Warst du schon in Deutschland oder Europa? Was möchtest du dir anschauen?

 

I have not been to Germany or Europe, so I’m very excited to get around and see all the history. One place I’d like to visit is the Rhine River, and see all the old historic castles that line its hilltops.

 

Ich war bisher nicht in Deutschland oder Europa. Ich freue mich darauf, die ganzen historischen Orte zu besuchen. Der Rhein mit seinen Burgen reizt mich besipielsweise.

 

What do you know about Braunschweig so far? Was weisst du bisher über Braunschweig?

 

I don’t know all that much about Braunschweig specifically yet. I know it’s been around for a long time so I’m excited for what’s instore. On and off the field.

 

Über Braunschweig weiß ich noch nicht so viel. Ich weiß, dass auch Braunschweig eine Stadt mit Geschichte ist. Also lasse ich mich überraschen, was es zu bieten hat, auf und neben dem Platz.

 

Vielen Dank für das Interview. Herzlich Wilkommen und genieße deine Zeit in Braunschweig bei den 89ers.

Share on Facebook
Please reload

September 30, 2019

Please reload

Archiv
Please reload

Folgen Sie uns!
  • Facebook Basic Square
  • Vimeo Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Twitter Social Icon
Header Logo.png
DBV-Primary-Logo.jpg

© 2019

IMPRESSUM   |   KONTAKT